Now Reading
Despre sabotorii productivității și ce putem face pentru a fi mai eficienți

Despre sabotorii productivității și ce putem face pentru a fi mai eficienți

productivitate

A venit vara la pachet cu canicula, suntem cu gândul la mare, soare, distracție și concedii, dar din păcate nu trăim într-o lume roz în care să putem pleca oriunde și oricând (eventual vedetele pot face asta…), ci ne organizăm vacanța în funcție de muncă. Iar acum munca poate e ultima pe lista ta de priorități. 

Există mulți factori care ne pot sabota productivitatea, mai ales dacă lucrăm de acasă. Unii preferă home-office, alții sunt mai disciplinați dacă lucrează într-un colectiv, indiferent dacă e una, alta sau hibrid, „sabotori” există peste tot.

Telefonul mobil

Nu e nici o surpriză aici. Potrivit statisticilor, o persoană petrece, în medie, 5 ore cu ochii în ecranul telefonului mobil, unii, mai ales cei tineri, chiar peste 5 ore.

Dacă ai văzut The Social Dilemma (un documentar pe care ți-l recomand) ai înțeles puțin din felul în care funcționează internetul. Totul este făcut să te țină conectat cât mai mult timp. Algoritmii nu sunt niște persoane care stau și urmăresc toata ziua ce faci, ci sunt niște programe bazate pe inteligență artificială, care devin tot mai performante. Tu vei primi în News Feed fix ceea ce te interesează, în cea mai mare parte, deoarece acești algoritmi calculează cât timp te oprești asupra unei postări, știu ceea ce cauți și îți vor oferi tot mai mult conținut de acel tip. De aceea există diferențe foarte mari între ceea ce îți apare ție pe News Feed și mamei tale, de exemplu.

Se știe deja că smartphone-urile provoacă o adevărată dependență de care este foarte greu să scapi, dar când îți afectează și productivitatea la locul de muncă, trebuie să iei măsuri.

Dacă te cufunzi fără să-ți dai seama în poze cu plaje exotice pe Instagram sau dai scroll fără oprire pe pagina vedetei preferate, în timp ce ar trebui să muncești, să știi că există aplicații care te atenționează când stai prea mult pe rețelele de socializare, pe care le poți instala. De asemenea, un truc pentru a nu-ți începe ziua direct cu facebook este să-ți cumperi un ceas cu deșteptător (da, din acela banal, cum aveai pe vremuri) ca să nu te bazezi dimineața pe alarma telefonului. Sunt numeroase modele moderne, în culori drăguțe, cu siguranță ai de unde alege.

În rest, totul ține de voința ta. Pur și simplu pune telefonul într-o altă cameră, sau, dacă aștepți telefoane urgente, rezumă-te la apeluri și nu porni internetul.

Distragerile din jur

Pe lângă telefoane mobile și facebook, mai sunt și colegi sau membri de familie care nu te lasă să te concentrezi.

Dacă lucrezi într-un spațiu deschis, împreună cu mai multe persoane, atunci poate te ajută să îți iei niște căști la care să asculți muzica preferată, sau pur și simplu să îi rogi să nu te deranjeze dacă ești în mijlocul unui proiect. Acasă lucrurile devin mai dificile, mai ales pentru cei cu copii mici.

Dacă te poți organiza să rezolvi task-urile cele mai dificile cât timp copiii sunt la grădiniță sau la școală, e perfect. Dacă acest lucru nu este posibil, dar ai o locuință spațioasă, transformă o cameră în birou unde să ai cât de cât liniște. Dacă nici aceasta nu este o opțiune, atunci apelează la spații de cowork. Acestea sunt niște birouri unde merg în general freelanceri să lucreze. Sunt foarte trendy de ceva vreme deja, și poate cunoști persoane de la care ai ce învăța, astfel devenind un mediu creativ unde poți fi disciplinată.

Perfecționismul

Deși sună paradoxal, perfecționismul îți poate sabota productivitatea, ba este chiar unul din principalii factori care duc la procrastinare.

Procrastinarea (a nu se confunda cu lenea) este mai comună decât crezi. Știi că ai ceva de făcut, dar faci orice altceva în schimb. Lenea este inactivitate, procrastinarea este activitate, dar nu cea care trebuie. Ai de scris un raport complicat și te apucă brusc o hărnicie inexplicabilă să faci casa lună-bec? Sau ai de predat un proiect important și preferi să faci ordine printre dosare?… Înțelegi ce spun.

Faptul că ne dorim să ne iasă totul perfect este obositor și ne ține pe loc. Este foarte greu, dacă nu imposibil, să faci totul perfect la muncă. Desigur că este recomandat să îți dai silința, să faci tot ceea ce poți pentru ca să iasă bine în final, dar pot exista mici erori sau scăpări, iar pentru asta nu trebuie să te biciuiești.

Din start, dacă suntem perfecționiști punem o presiune uriașă pe noi înșine. Asta poate însemna și o nevoie de control foarte mare, precum și o atenție exagerată la detalii, până la verificare obsesivă. Iar când trebuie să începi ceva și te năvălesc aceste stări faci orice pentru a nu te apuca. Ba „o lălăi”, sau ești distrasă ușor, astfel încât te aglomerezi și intri în panică.

Sfatul nostru? Ia-le pe rând! Respiră, fii sigură că ai înțeles ceea ce se cere de la tine, pune întrebări suplimentare dacă este cazul, împarte munca în mai multe părți, fă pauze (și ieși la aer, nu sta pe facebook), și eventual setează-ți singură un termen limită și încearcă să te ții de el. Dar nu amâna din cauza fricii că nu va ieși perfect.

Aceștia sunt doar câțiva sabotori ai productivității, cu siguranță că mai sunt mulți alții, ceea ce contează este să reușim să ne creăm o rutină, să fim mai disciplinate, iar astfel, la finalul unei zile lungi de muncă vom fi mândre de ceea ce am realizat.

 

 

 

 

 

 

 

What's Your Reaction?
Ador
4
Confuz
0
Iritat
0
Trist
0
© Copyright: City Girl 2021, All Rights Reserved. Copierea oricăror materiale de pe site fără acordul expres al deținătorului
www.city-girl.ro este strict interzisă și se va pedepsi potrivit normelor în vigoare.

Acest conținut este protejat! © City Girl - 2021